Historia superszybkości i mocy
Motocykle przyjmujemy jako oczywisty dorobek ludzkości, po prostu są bo ktoś je zaprojektował, przetestował, wyprodukował. Minęło 125 lat od kiedy niemiecki konstruktor Gottlieb Daimler - w 1885 roku – zamontował silnik benzynowy do jednośladowej konstrukcji roweru. W tym samym roku pionierską maszynę, również uznawaną za przodka motocykla, przedstawił angielski inżynier Edward Butler. W 1903 roku w Milwaukee w stanie Wisconsin (USA) Wiliam Harley i Arthur Davidson skonstruowali motocykl z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 405 cm 3 i mocy 3 KM zamontowanym centralnie przed pedałami, pomiędzy przednim i tylnym kołem, w którym napęd na tylne koło był przenoszony za pomocą skórzanego paska. Od 1912 r. firma rozpoczęła eksport motocykli za granicę. Na ziemiach polskich motocykle Harley – Davidson zaczęły się pojawiać już w 1918 r. Mimo wielu przeciwności, kryzysów i wojen, firma Harley – Davidson przetrwała do dziś stając się symbolem motoryzacji, marką utożsamianą z wyznacznikiem stylu życia, statusu społecznego, symbolem buntu i wolności, atrybutem swoistej subkultury, a nawet legendą, która zupełnie przyćmiła motocykle innych producentów z tamtych lat: firmy Humber, Enfield Cycle Co. oraz Bianchi we Włoszech, Adler czy Diamant w Niemczech, Peugeot we Francji i Henderson czy Indian w USA.