ipa

Sonda

Czy podoba Ci się nowa szata graficzna strony?

Right Riders na Facebooku

Kto jest na stronie

Odwiedza nas 200 gości oraz 0 użytkowników.

Francuzi nad Wisłą

zandarm francuski 100x75W naszym klubie prawie każdy jest miłośnikiem podróży, ciekawym wielokulturowych spotkań i nietuzinkowych atrakcji. Każde nowe miejsce, nowo poznana osoba to inspirujące doświadczenie. Dwa lata temu poznaliśmy motocyklistów o kreatywnych pomysłach; znaleźli naszą klubową stronę, odwiedzili nas, potem my pojechaliśmy do nich. Tak nawiązaliśmy kontakty z francuskimi motocyklistami po fachu. W dniach 27 października  do 3 listopada 2014 r. gościliśmy w stolicy motocyklistki z francuskiej prefektury. Na szczęście praca nie jest wartością najwyższą dla człowieka, więc korzystanie z odpoczynku nie jest przywilejem.  Nas połączyła ta sama ciekawość świata i konsekwentne sprawdzanie wiedzy drogą własnych doświadczeń, wytrwałość i gotowość uczenia się. Polska dla Francuza, który jest w naszym kraju pierwszy raz, jest równie niezwykła jak dla nas egzotyczne kraje z drugiej półkuli. Trudności językowej komunikacji nie ułatwiają odkrywania różnic. Musieliśmy dobrze się zorganizować, aby w mało atrakcyjnym dla motocyklistów sezonie pokazać to, co charakterystyczne dla naszej kultury. Już na początku Francuzów zaskoczyła polska gościnność, chociaż mieli o niej pewne wyobrażenie po ubiegłorocznej wizycie u Right Riders Lębork. Z uznaniem porównywali Warszawę do Paryża, a po zwiedzeniu muzeum Powstania

Warszawskiego w osłupieniu patrzyli na odbudowane zabytki stolicy. Ostatni weekend listopada był ciepły i suchy więc wybraliśmy się motocyklami do Otwocka Wielkiego, aby pokazać wiejską rezydencję magnackiej rodziny Bielińskich. No cóż, pałac nad jeziorem Rokola to nie zamek nad Loarą, ale spacer po przystrojonym w jesienne barwy parku wokół pałacu na wyspie okazał się bardzo przyjemny. Pokazaliśmy naszym Gościom gastronomiczne ciekawostki stolicy, przyjęliśmy w naszym klubie i przekonani o turystycznej niezwykłości naszego kraju Francuzi odlecieli samolotem do Paryża. W 2015 roku przyjadą „na kołach”, bo w planie mamy integracyjny rajd na północny przylądek Nordkapp. Zatem - do zobaczenia!